Veelgestelde vragen

Hieronder tref je per categorie diverse veel gestelde vragen, inclusief een antwoord*. Heb je een andere vraag, dan kun je deze uiteraard stellen aan de verhuurder. 

*Disclaimer: Wij hebben de vragen beantwoord met de actuele kennis en stand van zaken.
Aan de tekst op deze pagina kunnen geen rechten worden ontleend.

Algemeen

Om in aanmerking te komen voor één van de 21 penthouses, dien je je online in te inschrijven voor de woning(en) van jouw voorkeur. Je kunt het aanbod bekijken in de woningzoeker om de details van de woningen te bekijken. Als je een account hebt aangemaakt, kun je vervolgens in je online account de inschrijfformulieren gaan invullen.

Je dient op de projectwebsite van SkyPlaza een account aan te maken. Vul jouw gegevens in op de website en je ontvangt een bevestigingsmail waar je jouw registratie moet bevestigen. Gefeliciteerd, je hebt een account voor SkyPlaza. 

Indien je voldoet aan de voorwaarden, kies je jouw voorkeurswoning(en) uit. Dit doe je, door te klikken op ‘Aanbod’ in het menu. Je kunt per verdieping de woningen bekijken. Klik op een woning voor meer details en voor de plattegrond. Vervolgens kun je maximaal 3 woningen toevoegen aan jouw favorieten door te klikken op het ‘hartje’.

De inschrijving verloopt via het inschrijfformulier in jouw account. Tijdens de inschrijving geef je je woon- en werksituatie aan. Op basis van deze informatie bepalen wij welke documenten je via Datakeeper moet aanleveren. Meer over Datakeeper lees je in de volgende stap.

Alle inschrijvingen die vóór de sluitingsdatum volledig zijn afgerond, worden meegenomen in de toewijzing.

Het project Skyplaza bestaat uit 21 penthouses.

Naar verwachting worden de woningen in het 1e kwartaal van 2026 opgeleverd. Echter kan het oplevermoment door omstandigheden verzet worden, zoals bijvoorbeeld door het later aangeleverd krijgen van de bouwmaterialen of later aanleggen van de elektravoorzieningen door de gemeente. Een eerdere oplevering is natuurlijk ook mogelijk. Wij houden dit goed voor jou in de gaten en wanneer je bij ons een woning gaat huren, informeren wij je uiteraard tijdig over de sleuteloverdracht. Houd hier dus alsjeblieft rekening mee wanneer je de huur opzegt of jouw huidige woning verkoopt.

Je bent vast erg nieuwsgierig hoe de woningen er uit komen te zien! Wegens veiligheidsrichtlijnen op de bouw is het niet mogelijk om de woningen zomaar te bezichtigen. Om toch een goed beeld te geven van het uiteindelijke resultaat, plaatsen wij op deze website impressie beelden en plattegronden.

Mocht er toch een kijkmogelijkheid georganiseerd worden op de bouw of bij een modelwoning, dan wordt je daarvan op de hoogte gebracht.

Huurvoorwaarden & inkomenseisen

Je huurt voor minimaal 1 jaar vanaf de ingangsdatum van de huurovereenkomst. Daarna is de huurovereenkomst te beëindigen per de eerste van de volgende maand.

Wij hanteren een inkomensnorm om je minimale inkomen te berekenen. Je bruto maandinkomen dient minimaal 3,5 keer de maandhuur te zijn.

1 contractant         3 x de kale maandhuur
2 contractanten     Gezamenlijk inkomen 3 x de kale maandhuur
Gepensioneerden  3 x de kale maandhuur

Alle vaste inkomsten van een huur kandidaat worden meegeteld. Denk daarbij aan salaris, vakantiegeld, dertiende maand  en (pensioen)uitkering. Jaarlijks fluctuerende bedragen worden niet meegenomen. Ook de inkomsten uit flex-, oproep-, en uitzendwerk worden niet meegenomen. Datzelfde geldt voor overwerk en onregelmatigheidstoeslag.

Als ondernemer kun je een woning huren als je minimaal 1 jaar een eigen onderneming hebt en aan de inkomensrichtlijnen voldoet. Er wordt o.a. gevraagd om de meest recente jaarrekening van een volledig boekjaar, opgemaakt door een accountant of administratiekantoor. Het resultaat (netto winst voor belasting) wordt gehanteerd als het jaarinkomen. Het gemiddelde van de netto winst uit de bedrijfsvoering over meerdere jaren wordt als bruto inkomen gehanteerd. Het is goed om te weten dat aan ondernemers een waarborgsom van 2 maanden kale huur wordt gevraagd bij het sluiten van de huurovereenkomst.

Je betaalt naast de kale huur maandelijks servicekosten. Dit zijn kosten die gemaakt worden voor het onderhoud en gebruik van de algemene ruimten.

Houd verder rekening met de kosten voor privégebruik van water, energie en warmte, inboedelverzekering en (gemeentelijke) belastingen.

Nee. Houd er rekening mee dat je, door ondertekening van een huurovereenkomst een huurverplichting aangaat van minimaal 1 jaar.

Zodra de verhuur van start gaat, krijgen alle geïnteresseerden de mogelijkheid om zich online in te schrijven. Tijdens de inschrijving worden persoonsgegevens, informatie over jouw inkomen en eventuele vaste maandlasten opgevraagd. Deze informatie wordt gebruikt om te controleren of je aan de inkomensrichtlijnen kunt voldoen. Ter ondersteuning van de ingevulde informatie, upload je de gevraagde documenten in jouw dossier. Deze documenten tonen aan dat de door jouw ingevulde informatie klopt. Geschikte kandidaten worden vervolgens gematcht met de beschikbare woningen. Dit gebeurt op basis van de ingevulde gegevens, jouw voorkeurswoningen en eventuele toewijzingscriteria die vooraf kenbaar worden gemaakt. Indien er meerdere geschikte kandidaten voor één woning zijn, wordt er een digitale loting ingezet om de voorlopige toewijzing te bepalen. 

Inschrijven & Datakeeper

Wij streven er naar het verhuurproces zo soepel mogelijk te laten verlopen. Door het digitaal verwerken van je gegevens kunnen wij je sneller en efficiënter van dienst zijn. Zelf kan je alles vanuit huis organiseren. Vanzelfsprekend staan we je ook graag persoonlijk te woord en helpen wij jou, zowel digitaal als persoonlijk.

Datakeeper is dé datawallet om data te verzamelen, veilig op te slaan en te versturen voor consumenten. De oplossing zorgt ervoor dat de consument snel en simpel persoonlijke informatie kan verzamelen en met zijn makelaar kan delen. Kijk op www.datakeeper.nl voor meer informatie.

• Datakeeper behoudt een overzicht van al je dataverzoeken, zo weet je altijd met wie je wat gedeeld hebt.
• Het bespaart je tijd, je hebt zo al je gegevens bij elkaar zonder dat je je papieren administratie hoeft uit te pluizen.
•  Je upload of verstuurt nooit meer het verkeerde document omdat je met Datakeeper precies weet welke gegevens van je gevraagd worden.
• Je kunt je data hergebruiken.

Om je dataverzoek in de Datakeeper-app te kunnen versturen heb je je bankgegevens, je DigiD gebruikersnaam en wachtwoord en je identiteitsbewijs nodig. DigiD verplicht sinds 30 januari 2023 de sms-controle. Inloggen met alleen je DigiD gebruikersnaam en wachtwoord is niet meer mogelijk. Controleer daarom of je sms-controle aan hebt staan en vraag deze aan via: https://www.digid.nl/inlogmethodes/sms-controle/

Datakeeper begeleidt je langs meerdere bronnen waar financiële gegevens over jou beschikbaar zijn. Ook je identiteits- en adresgegevens worden opgevraagd.

1. Identiteit (na toewijzing)
Je haalt je identiteitsgegevens op via de NFC-chip in je paspoort of ID-bewijs. Mocht je chip en daardoor het scannen onverwachts niet werken, dan word je naar een ander scherm geleid waar je foto's kunt maken van je identiteitsbewijs.
2. Je bank (na toewijzing)
Je haalt je bankgegevens zoals je IBAN en naam op bij je bank. Dit doe je gemakkelijk door bij je bank in te loggen en je IBAN te selecteren. Ook kun je bij je bank je woonlasten betalingscheck ophalen, dit zijn je betaalde vaste lasten van de afgelopen 12 maanden zoals je huur, VVE of hypotheek.
3. Belastingdienst
Je haalt je inkomensverklaring op bij de belastingdienst. Hierin staan gegevens over inkomen van het afgelopen jaar.
4.  UWV
Bij het Uitvoeringsinstituut WerknemersVerzekeringen (UWV) kan je jouw actuele salaris inzien. Je werkgever dient elke maand je verdiende bedrag aan te geven, waardoor deze informatie voor jou beschikbaar is.
5. Mijnpensioenoverzicht.nl (enkel bij gepensioneerden)
Je vindt al jouw pensioeninformatie op Mijnpensioenoverzicht.nl. Alle pensioenuitvoerders zijn verplicht om deze gegevens voor jou toegankelijk te maken.
6. Mijn Overheid
Op de website Mijnoverheid.nl kun je informatie verzamelen uit de bron: de Basisregistratie Personen (BRP). De BRP bevat een groot aantal gegevens over jezelf. Bijvoorbeeld je voornamen en achternaam, je geslacht en je adresgegevens.

Datakeeper haalt de informatie uit betrouwbare bronnen, zoals bijvoorbeeld het UWV en de Belastingdienst. Vanuit het UWV wordt het maandinkomen opgehaald van het afgelopen jaar. Wanneer er een wijziging is in je (toekomstige) werksituatie, bijvoorbeeld een nieuwe baan waarvan de gegevens niet in Datakeeper tevoorschijn komen, stel de makelaar hier dan van op de hoogte door de meeste actuele arbeidcontract en/of werkgeversverklaring te uploaden.

Datakeeper is ontworpen om je gegevens op te slaan, te beheren en te beschermen. Datakeeper gaat uit van twee belangrijke principes:
1. Datakeeper voldoet aan de hoogste security eisen, op bankniveau. De Datakeeper-app slaat geen informatie op en zodra je data uit de app verwijdert, is het direct verwijderd van je telefoon.
2. Met Datakeeper bepaal je zelf wie jouw persoonlijke gegevens ontvangt, want jij hebt de controle.

Ja, je kan nog steeds Datakeeper gebruiken. We halen gegevens op bij de Belastingdienst over je laatst ingevulde belastingaangifte. Daarnaast gebruiken we de gegevens uit Datakeeper voor het controleren van je rekeningnummer, je BRP en de controle van je identiteit.

Kwaliteit en voorzieningen

De appartementen worden luxe afgewerkt met gestucte wanden, een visgraat pvc vloer, een luxe badkamer en een zeer complete keuken voorzien van inbouwapparatuur.

Iedere appartement beschikt over eigen fietsenplekken.

U kunt uw auto parkeren in de parkeergarage of op het parkeerterrein aan de voorzijde van het complex. Hiervoor dient een  abonnement te worden aangeschaft.